Aanpassingen op jouw persoonlijke NFG-pagina inz. de Wkkgz

Zoals aan jou beloofd, wordt ons systeem "Wkkgz-proof" gemaakt. Wanneer je inlogt op onze website zul je nu enkele veranderingen aantreffen. 

Inloggen kan bij de groene pijl, rechtsbovenaan de NFG-website. Je logt in met het bij ons bekende mailadres en je wachtwoord. Wanneer je jouw wachtwoord bent vergeten, kun je dit hier ook opvragen. Je ontvangt jouw wachtwoord direct in je mailbox.

Na inloggen zie je o.a. de volgende buttons:
 wkkgz systeem(2)

De donkerblauw gekleurde buttons zijn nieuw en hebben allemaal met de Wkkgz te maken.
Het gaat om: 

  • Stagiaire melding
  • Veilig Indicent Melding (VIM)
  • Melding klacht (Wkkgz melding)

Melding Stagiair(e)
Heb je als NFG-registerlid een stagiair(e) die onder jouw supervisie en verantwoordelijkheid werkt én heb je de NFG gemachtigd om de Wkkgz voor jou te regelen, dan zorgen wij ervoor dat de Wkkgz ook voor deze stagiair(e) is geregeld.
Heb je via de NFG ook je rechtsbijstandverzekering en beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering geregeld, dan gelden deze ook voor jouw stagiair(e).
Je dient wel vóór datum indiensttreding deze stagiair(e) aan te melden in het systeem. Je vult alle velden in en slaat deze gegevens op. Op deze manier lopen jij en jouw stagiair(e) geen risico meer wanneer er een klacht wordt ingediend. 


Veilig Indicent Melding (VIM)
Via ons systeem kun je nu ook veilig een incident melden. Door feiten en gebeurtenissen in de zorg goed te registreren, verkrijg je inzicht in de door jou geleverde kwaliteit. Met deze (uit feiten en gebeurtenissen voortvloeiende) informatie kun je leren van je fouten en verantwoording afleggen over de geleverde prestaties. Om de kwaliteit en veiligheid van zorg te bewaken en te waarborgen, is het van belang dat je intern incidenten kunt melden, zonder dat deze gegevens worden gebruikt voor andere doeleinden. Zie het als een soort ‘dagboek’ bedoeld om de kwaliteit van jouw dienstverlening te verhogen. Meer over het VIM-register lees je hier.


Melding klacht
Op dit moment werken wij aan een protocol over het melden van een klacht. Binnenkort ontvang je van ons een stappenplan zodat je precies weet wat je moet doen wanneer een cliënt een klacht heeft over jou of de door jou aangeboden zorg.