Digitalisering bij de NFG, nu ook voor de visitaties

visitatie telefonisch Al enige tijd kunnen NFG-registerleden de herregistratie digitaal aanvragen. Sinds kort kunnen nieuwe registerleden hun inschrijving digitaal regelen en met grote vreugde kunnen wij jou vertellen dat ook het visiteren voor een groot deel digitaal is geregeld! Deze laatste ontwikkeling heeft een flinke tijd nodig gehad maar onze ambitieuze plannen zijn na veelvuldig testen volledig uitgewerkt en we kunnen eindelijk zeggen dat het digitaal visiteren in productie is en goed werkt.

Waaruit kan een NFG-visitatie bestaan

  • Een extern bedrijf doet voor ons de mystery calls en verwerkt de bevindingen in onze database. De privacygevoelige gegevens zijn uiteraard voor hen afgeschermd.
  • De NFG-kwaliteitsmedewerker stuurt steekproefsgewijs een zgn. quickscan-vragenlijst aan NFG-registerleden. Wanneer er na het invullen onduidelijkheden zijn, neemt de medewerker hierover contact op per e-mail. 
  • Steekproefsgewijs houden wij telefonische visitaties. Deze vorm van visiteren kan ook worden ingezet als er vragen zijn over de mystery call of de quickscan. 
  • Zijn er daarna nog vragen en/of onduidelijkheden dan zal de NFG-kwaliteitsmedewerker een afspraak maken voor een bezoek aan de praktijk. De praktijk zal altijd door 2 personen worden bezocht. Uiteraard krijg je van te voren te horen wie je voor dit bezoek kunt verwachten. 


Eerste bevindingen mystery calls

Sinds het begin van dit jaar zijn er een flink aantal NFG-registerleden gebeld door één van onze mystery callers. Wij hebben helaas moeten constateren dat naar onze mening teveel registerleden de telefoon niet opnamen en vervolgens ook niet terugbelden nadat de voicemail was ingesproken (als die mogelijkheid er al was). Wij vinden dit kwalijk om te vernemen en maken jullie er hierbij op attent dat wij een goede bereikbaarheid erg belangrijk vinden.

Gelukkig hoorden wij ook veel positieve verhalen van onze mystery callers. Zij hebben prettige gesprekken gevoerd, vonden een luisterend oor en kregen goede tips.

Voor de goede orde melden wij je dat de NFG géén kosten in rekening brengt voor een visitatie zoals bij veel andere beroepsorganisaties wél het geval is. 

Mocht je over de NFG-visitaties een vraag hebben, neem dan contact op met de NFG-kwaliteitsmedewerker via e-mailadres: kwaliteitsbeheer@de-nfg.nl 

 

l enige tijd kunnen NFG-registerleden de herregistratie digitaal aanvragen. Sinds enige tijd kunnen nieuwe registerleden hun inschrijving digitaal regelen en met grote vreugde kunnen wij jou vertellen dat ook het visiteren voor een groot deel digitaal is geregeld! Deze laatste ontwikkeling heeft een flinke tijd nodig gehad maar onze ambitieuze plannen zijn na veelvuldig testen volledig uitgewerkt en we kunnen eindelijk zeggen dat het digitaal visiteren in productie is en werkt. Lees verder.

Waaruit kan een NFG-visitatie bestaan

·       Een extern bedrijf doet voor ons de mystery calls en verwerkt de bevindingen in onze database. De privacygevoelige gegevens zijn uiteraard voor hen afgeschermd.

·       De NFG-kwaliteitsmedewerker stuurt steekproefsgewijs een zgn. quickscan-vragenlijst aan NFG-registerleden. Wanneer er na het invullen onduidelijkheden zijn, neemt zij hierover contact op per e-mail.

·       Indien nodig volgt na de mysterycall of de quickscan een telefonische visitatie.

·       Zijn er daarna nog vragen en/of onduidelijkheden dan zal de NFG-kwaliteitsmedewerker een afspraak maken voor een bezoek aan de praktijk. De praktijk zal altijd door 2 personen worden bezocht. Uiteraard krijg je van te voren te horen wie je voor dit bezoek kunt verwachten.

Eerste bevindingen mystery calls

Sinds het begin van dit jaar zijn er een flink aantal NFG-registerleden gebeld door één van onze mystery callers. Wij hebben helaas moeten constateren dat naar onze mening teveel registerleden de telefoon niet opnamen en vervolgens ook niet terugbelden nadat de voicemail was ingesproken (als die mogelijkheid er al was). Wij vinden dit kwalijk om te vernemen en maken jullie er hierbij op attent dat wij een goede bereikbaarheid erg belangrijk vinden.

Gelukkig hoorden wij ook veel positieve verhalen van onze mystery callers. Zij hebben vele prettige gesprekken gevoerd, vonden een luisterend oor en kregen goede tips.

Mocht je over de NFG-visitaties een vraag hebben, neem dan contact op met de NFG-kwaliteitsmedewerker Annette Witterholt, kwaliteitsbeheer@de-nfg.nl




Agenda