t.a.v.
Opgesteld op |
Een leerinstrument voor u en voor de NFG
Visitatie is een leerinstrument dat beoogt de kwaliteit van het werk van de NFG als beroepsorganisatie te verbeteren. Het is een gestructureerde methode gericht op het toetsen van de bedrijfsvoering enerzijds en de competenties (kennis/kunde/ervaring) van de hulpverlener anderzijds aan wettelijke en andere van toepassing zijnde criteria.
Verbetering van de kwaliteit
Als hulpverlener kun je de uitkomst van de visitatie gebruiken om de kwaliteit van je dienstverlening te verhogen; dat er verbeteringsideeën naar voren komen. Zodanig dat de cliënt vertrouwen zal blijven stellen in het werk van de hulpverlener als psychosociaal werkende. Voor de NFG geeft het een inzicht hoe de kwaliteit van de hulpverleners in de praktijk vertaald is door middel van meetbare punten, en de NFG kan de uitkomsten weer gebruiken om beleid te maken c.q. te herformuleren.
Het rapport
Hieronder volgt het Quickscan / Visitatierapport dat is opgesteld op door de visiteur van de NFG. Heeft u vragen over dit rapport of bevat het informatie die niet (meer) kloppend is? Neem dan contact op met de kwaliteitsmanager van de NFG, Ben de Kuijer: kwaliteitsbeheer@de-nfg.nl.
De hulpverlener: Binnen is dagen werkzaam. Gemiddeld ziet hij cliënten per week. Inmiddels heeft jaren ervaring als hulpverlener. Op dit moment werkt hij: .
Collega hulpverleners:
Verzekeringen:
Herkenbaarheid:
Zichtbaarheid van NFG-licentie en/of diploma's:
Vermelding van NFG-registratie:
Wkkgz:
De website van de praktijk is:
AGB-codes:
Behandelmethoden (werkvormen):
Vergoedingsmogelijkheden:
Opleidingen:
NFG-registratie:
Informatie over bereikbaarheid:
Telefonische bereikbaarheid:
E-mail:
Start behandeling: Cliënten kunnen in behandeling worden genomen:
Waarnemingsregeling:
De cliënt (en/of ouders) wordt geïnformeerd over:
Tarieven:
Gemiddelde duur van de behandeling:
Vergoedingsmogelijkheden:
Informatie over de kosten en vergoedingsmogelijkheden
De cliënt (en/of ouders) wordt geïnformeerd over de kosten en vergoedingsmogelijkheden:
Op de website van de praktijk:
In de cliëntenbrochure:
Mondeling (bijvoorbeeld bij het intakegesprek):
Informatie over de werkzaamheden
De hulpverlener geeft uitleg over de werkzaamheden:
Telefonisch, nog vóór het intake-/ kennismakingsgesprek:
En/of bij het intake-/ kennismakingsgesprek:
Kosten intakegesprek
Voor de vastlegging van persoonsgegevens in het cliëntendossier gelden diverse wetten en regels. De hulpverlener is bekend met/ werkt volgens de regelgeving van:
Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst (WGBO):
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG):
Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz):
Cliëntendossier
Welke van de volgende gegevens zijn er in het cliëntendossier opgenomen?
Personalia cliënt:
Achtergrondinformatie:
Klachten/ hulpvraag:
Ziektehistorie:
Behandelhistorie:
Burger servicenummer (BSN):
Behandelplan:
Behandeldoelen:
Data consulten:
Contact met verwijzers:
Opslag en vernietiging
Na de bewaarperiode of op verzoek van de cliënt worden de dossiers vernietigd
Inzage
Evaluatie:
Follow-up:
Vragenlijst:
Verwijzer:
Wachtlijst:
Doorverwijzen:
Rapportage naar verwijzer:
Spoedgevallen:
Meldcode:
Signaleringslijst:
Collegiale consultatie:
Op de facturen van de hulpverlener zijn de volgende gegevens vermeld:
Registratienummer NFG:
Registratienummer RBCZ:
Factuurdatum en behandeldatum/ -data:
Factuurnummer:
Adres- en contactgegevens (NAW) cliënt:
Geboortedatum cliënt:
BSN cliënt:
Adres- en contactgegevens hulpverlener:
AGB-code zorgverlener:
AGB-code praktijk:
Licentienummer(s) van overige beroepsverenigingen:
Kamer van Koophandel nummer:
BTW-nummer:
IBAN-rekeningnummer:
Voor facturen van Coöperatie VGZ de prestatiecode:
Verbeterpunten
Wanneer er verbeterpunten naar voren komen bij de visitatie zal de visiteur van de NFG één maand na verzending van dit rapport contact met u opnemen. Er wordt dan besproken hoe u de verbeteringen heeft doorgevoerd in uw werkwijze. Het gaat daarbij om:
Opmerkingen van de visiteur:
Bevinding van de visiteur:
De visitatie is afgerond met de beoordeling:
Visitaties worden uitgevoerd in opdracht van:
Kwaliteitsbeheer NFG
Ben de Kuijer
kwaliteitsbeheer@de-nfg.nl
Wachtwoord vergeten? |